lauantaina, huhtikuuta 21, 2012

Vieroitusoireita

Mulla on ollut vajaan vuoden käytössä yksi lääke, jota on tässä kevään ajan vähennetty kerta kerralta ja viime viikolla sain sitten lopettaa sen kokonaan. Kaksi päivää olin ihan että jee, sitten iskivät vieroitusoireet. Ja voi juma, millaiset oireet!

Joka ilta, hyvissä ajoin ennen kuin lamput sammuu ja saapuu oikea yö, alkaa särkeä päätä, näkyä sahalaitoja silmissä, janottaa ja huimata, aivan kuin olisi juuri pyörinyt ympäri vimmattua vauhtia. Pään kääntäminen hiukankin kumpaan tahansa suuntaan vielä pahentaa oloa. Ensin ajattelin että kyseessä on jonkinlainen uudentyyppinen migreenikohtaus, mutta nyt olen hylännyt tämän teorian, koska ei migreeni nyt sentään voi jokaikinen ilta toistua, ja vielä aivan samanlaisena. Googlailin hiukan lääkkeen nimellä ja sain selville, että tällaista oloa on luultavasti luvassa vielä parin viikon ajan. Ja siis kun tämä lääke on ihan oikeasti ajettu tosi maltillisesti alas, ihan lääkefirmojen suositusten mukaisesti. Nyt alkoi toden teolla pelottaa, siis mitä myrkkyä mä oon kuluneiden kuukausien ajan sisääni vetänyt?

Ja ei, kyseessä ei ole mikään huumausaineeksi luokiteltava lääkeaine. Tämä viimeistään todistaa, että musta ei ikinä tulisi hyvää nistiä. En vaan siis niinku voi sietää vieroitusoireita.

Ei kommentteja: